OVERGANG BARNEHAGE-SKOLE:)

På Vegårshei har vi et godt samarbeid med skolen, og ønsker å gi barna en god, myk og trygg overgang fra barnehagen - skolen :)

Det siste året før skolen har de eldste sitt eget opplegg hver mandag. Vi samarbeider med de andre barnehagene, og treffer dem ca. en gang i måneden, så barna kan bli litt kjent og vite hvem de skal gå i klasse med.

De får også møte lærene sine, som kommer på besøk til barnehagen, og vi reiser bort å besøker 1.klasse på skolen. Dette er stas. Vi tror dette er med på å trygge de når de skal begynne på skolen. Vi overfører også et skjema til skolen med samtykke som handler om barnet, slik at lærerene kan kjenne litt til de før de begynner. Barna er også med på å fylle ut en koselig hilsen til skolen. Dette er med samtykke fra foreldre/foresatte.

Overgang barnehage skole 2018-2021

Samtykkeerklæring - overgang barnehage skole