Opplysninger :)

Informasjon; opplysninger om barnehagen, som er greit å vite :)

- Barnehagen ønsker å ha et godt samarbeid med foreldrene. Dette gir barna trygghet.

- Foreldremøte blir holdt 2 ganger i barnehageåret, et i hvert halvår.

- Foreldresamtaler blir holdt høst og vår, og ellers når det måtte være behov for det.

- Foreldrekaffe; vi ønsker å invitere foreldrene og søsken til barna i barnehagen på ettermiddagen, og har laget noe å spise og kald drikke/kaffe.

- Besteforeldretreff; vi ønsker å invitere besteforeldene til barna til en tilstelning i løpet av året. De som ikke har anledning får tilbud om å ta med andre i nær relasjon. Det pleier å være basar på dette treffet, og god mat og kake.

- Åpen Dag; vi har Åpen Dag en lørdag i mai, der vi bl.a. har aktiviteter for barna, og markedesfører barnehagen.

- Juleavslutning; vi lager til en tilstelning før juleferien, der barna bidrar på scenen, og så pleier nissekona å komme til oss. Så spiser vi nissegrøt.

- Påskefrokost; vi inviterer til påskefrokost siste fredagen før påskeferien, fra kl. 7.00 - 9.00 for foreldre og søsken.

- Sommer avslutning; vi steller til en fest før sommeren, der vi tenner grillen, og foreldre og søsken er velkommen, og tar med det de evt. ønsker å grille. Vi lager en markering for 5èrne som skal begynne på skolen.

- Planleggingsdager; barnehagen har rett til 5 slike dager i løpet av barnehageåret. Da er barnehagen stengt. Informasjon om dette står i Barnehageruta.

- Foreldrerepresentanter og representanter til samarbeidsutvalget av foreldrene blir valgt på foreldremøte, og det skal være klart til etter sommerferiene. De sitter to år av gangen, og det rulerer så det blir kun byttet ut en hvert år.

- Kjernetiden i barnehagen er fra kl. 10.00 - 14.00. Dvs. at dersom barn kommer etter kl.10.00 eller blir hentet før kl. 14.00, må barnehagen ha beskjed, da den tiden er beregnet for å kunne ta utflukter fra barnehagen.

- Barnehagen må ha beskjed dersom det er noen andre enn foreldre/foresatte som skal hente barnet/barna i barnehagen, dersom det ikke er skrevet opp på forhånd.

- Det går an å ha "kjøpedag", hvis det er ledig, for de som har deltid. Dette koster 200,- pr. dag.

- Barna må ha et ekstra sett med klær i barnehagen, og klær som er egnet til utebruk, i forhold til været. Klærne, skoa og evt. annet som barna har med i barnehagen må merkes med riktig navn.

- De barna som sover i barehagen, må ha dyne/laken eller vognpose i barenhagen. Senger og vogner har barnehagen, og tepper til vognene når det ikke er så kaldt ute.

- Sykdom; tenk hele tiden på barnets beste, og på evt. smitte. Syke barn skal ikke være i barnehagen. Foreldrene får et eget skriv om dette, som er fra helsesykepleieren, ved oppstart.

- Det er frokost fra ca. 7.30 til 8.30 for dem som ønsker det, og de må ha kommet innen kl.8.15. Vi har det største måltidet ca. kl.11.00, og et lett måltid som frukt og knekkebrød/brød ca. kl. 14.00. All mat inngår i matpengene, som er på 250,- i måneden for full plass.

- De som bruker bleier; vi kjøper inn bleier felles, pampers og libero. Dette koster 50 ,- for full plass i måneden.

- Porten skal alltid være lukket.

Det står flere opplysninger i vedtektene :)