Bravo :)

Bravo er et konsept der barna leker i språkutviklingen :)

De fleste av personalet har gjennomgått et Bravo-kurs, som er greit å ha for å gjennomføre Bravo-lek. Vi synes det er veldig nyttig og morro, og har perioder vi har det framme i barnehagrupperne. Vi pleier å dele gruppene til Bravo - leken inn i to grupper; over og under 3 år.

Bravo-leken stimulerer barnas språkutvikling i barnehagen. Bravo-leken forebygger utenforskap og mobbing ved å gjøre det lettere for barn med forsinket språkutvikling å bli inkludert i lek og samspill med andre.

Gjennomføring av Bravo-leken skjer i økter på 10-15 min. med grupper på 4-6 barnsom en del av den daglige samlingsstunden. Bravo.-leken brukes i fire intensive perioder på tre mnd. i løpet av to år, til sammen 48 uker. Vi har all materiell som trengs for å gjennomføre Bravo-leken.

Det er gøy å leke Bravo, og gjennom Bravo-leken får hvert barn en systematisk stimulering gjennom språk, sanser og fysisk aktivitet :)