Pedagogisk grunnsyn :)

Det pedagogiske grunnsynet i Dyrebo Gårdsbarnehage er: Dyrebo Gårdsbarnehage skal være en plass der barna føler seg velkommen og trygge, og som gir utviklingsmuligheter for hvert enkelt barn i samspill med andre barn. Barn er kompetente mennesker som skal bli sett og behandlet med respekt.

Dyrebo har fokus på å se barna som går her, og at det er et godt og trygt sted å være. Vi har ansvar for hvert enkelt barn i den tiden de tilbringer her, når foresatte ikke er i nærheten. De skal bli møtt med anerkjennelse og respekt. Vi skal legge til rette for at det skal bli en trygg overgang fra barnehage til skole, og ellers møte samfunnet utenfor barnehagen også. Vi har en liten barnehage, hvor vi har muligheten til å se hvert enkelt barn, og at barna også føler seg trygge rundt både små og store. Vi har nulltollerasne for mobbing. Dette har også den nye Rammeplanen lagt vekt på i innledningen. Vi bruker bl.a. samlingsstunder for å snakke om væremåter, og om hvordan vi skal være mot andre. Det å ha ansvar for andres barn er en meget tillitsfull jobb, som vi setter høyt.