Ansatte

Dyrebo

Elisabeth Lindtveit

Stilling: Fagarbeider

Elisabeth er en lekende voksen, som barna digger å leke med, og som gir mye av seg selv i leken. Ho er jo utdannet barne- og ungdomsarbeider. Ho er god til å planlegge, og er flink til å se hva de enkelte barna trenger. Elisabeth er også kreativ til å se hva barna trenger i lek, og er flink til å få alle med. Det lille ekstra med å gjøre det ekstra koselig, er ho også god på, som å lage fine frokoster med pynt på bordet, dempet belysning som gir en rolig og god stemning, og god start på dagen :) Ho er mest sammen med de eldste, og aller mest sammen med 5èrn, de som har siste året i barnehagen. Ho har ansvar for 5èrn opplegget, og gjennomfører masse gøye aktiviteter for dem det siste barnehageåret. Ho ser gleden hos barna med å være rosaruss den siste tiden, og planlegger og gjennomfører bl.a. overnattingstur til Kardemommeby i Dyreparken, som blir en stor begivenhet før de slutter!

Silje Lia Lindal

Stilling: Førskolelærer

Silje er ei rolig, sprudlende og kreativ dame :) Ho er avdelings- og pedagogisk leder. Silje var nyutdannet førskolelærer når ho kom til oss for flere år siden. Dette har vi hatt svært utbytte av. Ho er mest sammen med de yngste barna, og har mange idèer som ho er god på å planlegge og gjennomføre. Silje er rolig og tydelig, og flink til å ta ansvar, og passer på at alle rundt ho har det bra. Ho liker godt å lage koselige ting, som gjenspeiler seg når jula nærmer seg. Silje satt i gang ruging av egg i en rugemaskin for flere år siden, og det har vi siden gjort hver vår, noe barna synes er kjempespennende! Ho er flink til å se de små, fine øyeblikkene og ta godt vare på dem :) Ho ser enkeltbarnet, og er veldig omsorgsfull :) Barna finner også fort ut at Silje er svært flink til å tegne! Så når Silje er i nærheten trenger vi ikke å kopiere opp prinsesser for å fargelegge!

Elin Esperås

Stilling: Styrer

Siden det er meg selv som skriver her, blir det litt info om hva jeg gjør og liker :) Jeg jobber som styrer, avdelings- og pedagogisk leder, og er utdannet førskolelærer og driver og eier altså denne barnehagen. Siden jeg liker godt å være på avdeling, sammen med barna, har jeg valgt å gjøre mye av det administrative utenom barnehagens åpningstid. Jeg er mest sammen med de eldste barna i barnehagen, liker å planlegge og gjennomføre hverdagen :) Jeg synes det er veldig gøy å drive en gårdsbarnehage, og ser stort verdien i å la barn få ta del i dyrestell, kose med dem, og lære dem om dyr og naturen, omsorg og ansvar. Jeg er stolt over personalgruppa, og synes den er som et slags puslespill, der ingen brikker er like, men de passer godt i hverandre, som gjør det til et fantastisk bilde :) Alle er unike, og det er også barna. Det er viktig at barna får med seg i "sekken sin" videre i livet. Alle har enorm verdi, og barnehagen skal være med å utruste dem, ha troa på seg selv, være seg selv, og være mot andre som de ønsker andre skal være mot dem :)

Bente Sunde

Stilling: Assistent

Bente er ei dame som kan ordne og fikse det meste, og ser alltid løsninger istedenfor begrensinger! Dette smitter over på barna, som har fort for å spørre Bente om råd! Ho er glad i mye liv rundt seg, og dette får man jo automatisk i en barnehage, men for Bente stopper det ikke der. Ho liker å sette på gøy og fengende musikk som kan få både barn og voksne i bevegelse, kobler til anlegget på utsiden med mikrofon så barna kan få lov å utfordre seg på å snakke og synge foran andre. Ho er god på å bruke digitalt verktøy, og leser gjerne bøker på prosjektor! Bente er kreativ, og finner stadig på nye idèer til hva vi kan lage av formingsaktiviteter, og er flink til å samkjøre dette med tema vi har i barnehagen :) Ho er mest sammen med de eldste i barnehagen, men også noe på de yngste, og lager til veldig gilde samlingsstunder som igjen gjenspeiler kreativiteten hennes!

Anette Stebekk

Stilling: Assistent

Anette er dama som alltid har et fang å sitte i, og gjerne ei bok å lese sammen med et eller flere barn :) Ho er mye nede, dvs. sammen med de yngste, og har full kontroll på hvem som skal sove, hvor lenge, og flink til å se hvem som trenger litt ekstra kos på fanget :) Anette er også veldig glad i å gå på turer, og har mange steg på disse årene i barnehagen, mye med de eldste, og mye på tur med vogn og bæremeis med de yngste. Ho tar gjerne en topptur også når anledningen byr seg, med de eldste barna - Hovdefjell, Bestliheia, Gjerslifjell, Sundfjell, ja ho er lokalkjent på turer! Og barna opplever gode turopplevelser, og får masse mestringsfølelse på disse turene. Og det blir alltid lagt opp til barnas nivå, tempo, og om man stopper opp og snur før toppen er det helt innafor. Det viktigste er den gode turopplevelsen og samholdet :) Dette har Anette gitt mange barn!

Linn Ellingsvik Vegerstøl

Stilling: Assistent

Linn er en supervikar som er go`å ha! Dette året har ho noe fast, men siden ho er et ja-menneske er ho mye mer i barnehagen, og gjør at vi ikke trenger en lang vikarliste. Så ho jobber mye utover det faste, og er ei livlig, glad og positiv dame :) Ho har praktisk sans, og flink til å se hva som treng å gjøre. Dyra er også svært takknemlige for å ha Linn i barnehagen! Ho steller også veldig godt med dem, så der er alltid strøkent hos de når Linn er i nærheten :) Barna digger å være med ho i fjøset, og gleden av dyr smitter over på dem. Linn tar gjerne også samlinger og bursdagsfeiringer med hele barnegruppa. Ho er både med de yngste og de eldste. Så er ho også glad i å ta seg en tur når det måtte passe, og blir gjerne med på toppturer med de eldste :) Vi har også ofte vært med Linn i stallen, noe som er gildt både for små og store!